تبلیغات
مجله علمی تفریحی سرگرمی گیلاس - ساخت جاده ابریشمی از جنس فیبرنوری
مجله علمی تفریحی سرگرمی گیلاس
بازدید : مرتبه
تاریخ : شنبه 21 خرداد 1390
وزرای ارتباطات ایران و روسیه توافقنامه چهارجانبه ای را منعقد کردند که بر اساس آن این دو کشور برای ایجاد بزرگراه ارتباطی اروپا و ایران که جاده ابریشمی از جنس فیبرنوری است، همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جاده ابریشم حس خوشایند اتصال تمدن باستانی ایران، چین و هند با اروپا است جاده ای که نه فقط بازرگانی  و تجارت را بین مردم مختلف دنیا رونق داد بلکه به عنوان شاهراه ارتباطی و سیاسی در زمان های دور دنیا را زیر و رو می کرد این جاده مسیری دریایی و زمینی داشت تا بتواند یک آسیایی را به یک اروپایی پیوند بزند.

وزرای ارتباطات ایران و روسیه توافقنامه چهارجانبه ای را منعقد کردند که بر اساس آن این دو کشور برای ایجاد بزرگراه ارتباطی اروپا و ایران که جاده ابریشمی از جنس فیبرنوری است، همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جاده ابریشم حس خوشایند اتصال تمدن باستانی ایران، چین و هند با اروپا است جاده ای که نه فقط بازرگانی  و تجارت را بین مردم مختلف دنیا رونق داد بلکه به عنوان شاهراه ارتباطی و سیاسی در زمان های دور دنیا را زیر و رو می کرد این جاده مسیری دریایی و زمینی داشت تا بتواند یک آسیایی را به یک اروپایی پیوند بزند.

امروز نیز نگاه جهان از مرزهای زمینی فراتر رفته و به مرزهای مجازی چشم دوخته تا ببیند کشورها چگونه می توانند از کالبد مرزها بگسلند و وسعت اطلاعات خود را تا هر آنجا که فیبر، کابل و مخابرات می تواند نفوذ کند گسترش دهد در این راستا قرار است جاده ابریشمی از جنس فیبر، کابل و فناوری اطلاعات با اتصال آلمان به عمان از طریق کشور ایران تمدن اطلاعاتی و ارتباطی را در فضای مجازی به مرحله ظهور برساند و تداعی کننده نقش تاریخی کشورمان به عنوان اتصال دهنده شرق به غرب و شمال به جنوب دنیا باشد.

بزرگراه ارتباطی ایران و اروپا نقش مهمی در ترافیک مخابراتی و ارتباطی در جهان خواهد داشت بر این اساس کنسرسیوم چهار جانبه ای متشکل از شرکت های ارتباطات زیرساخت ایران، عمانتل و 30 اند دبلیو و روس تلکم در نظر دارند با همکاری یکدیگر علاوه بر ایجاد یک مسیر بسیار پرقدرت ارتباطی از قلب اروپا (فرانکفورت در آلمان)، سواحل دریای عمان مسیر جایگزینی جهت فیبرهای دریایی که امروزه وظیفه برقراری ارتباطات شرق و غرب دنیا را برعهده دارند ایجاد کند.

طول مسیری که از خاک کشورمان به عنوان یک مسیر ایمن، پرقدرت و پایدار متحول کننده آینده ارتباطات در دنیای فعلی خواهد بود 2 هزار و 500 کیلومتر است این پروژه با مسیر فیبر نوری 6 هزار کیلومتر در شروع با ظرفیت 540 گیگابیت بر ثانیه آغاز به کار خواهد کرد و ظرفیت نهایی این طرح به 3.2 ترابیت بر ثانیه خواهد رسید که چیزی فراتر از آنچه تا به امروز در سطح مخابرات کشور وجود داشته است را شاهد خواهیم بود.

بر این اساس دیگر تنها کانال سوئز بسته تبادل بین المللی را برعهده ندارد و پروژه ارتباطی ایران و اروپا نیز فرصتی است تا در کنار مسیری که از طریق کانال سوئز می گذرد راهی میانبر، ایمن و جایگزین برای کشورهای منطقه و اپراتورهای بزرگ بین المللی به وجود بیاید.

این پروژه موفقیتی چشمگیر در عرصه ارتباطات بین الملل خواهد بود و ایران را در دستیابی به اهداف هاب منطقه پیشرفت خواهد داد.

در این پروژه حداقل سهم ایران 3 ترابیت بر ثانیه در ترانزیت غرب به شرق و بالعکس خواهد بود و این امر تسهیل کننده رقابت کشورمان در فضای بین المللی و چشم انداز تازه ای برای نقش آفرینی بیشتر در افق ارتباطات جهانی خواهد بود و می تواند نیازمندیهای پهنای باند اینترنت کشورمان را به خوبی تامین کند.




برچسب ها: کانال سوئز، پروژه ارتباطی ایران و اروپا، خاک کشورمان، ترافیک مخابراتی،
ارسال توسط علی

آخرین مطالب
نظر سنجی
دانشمندان مورد علاقه خود را انتخاب کنید(یک یا چند تا)











داغ داغ
امکانات جانبی